میکروکنترلر AVR چیست؟ آموزش برنامه نویسی AVR
۲۹ اسفند ۱۴۰۲
با دنیای ورلد اف وارکرفت آشنا شوید.
۳ فروردین ۱۴۰۳

برای داشتن پوستی شاداب و زیبا باید روتین مناسب پوستمان را داشته باشیم. در مرحله اول باید نوع پوست خود را بشناسید تا مطابق با آن محصولات بهداشتی، مراقبتی و آرایشی را در روتین شبانه روزیتان جای دهید. پوست صورت به سه گروه چرب، خشک و مختلط تقسیم می‌شود که هر شخص برای حفظ شادابی و زیباییش باید محصولات مناسب با جنس پوستش را انتخاب نماید. در روتین پوست شست و شوی صورت نقش مهم و اساسی دارد یعنی اگر شما بدون شستن و زدودن آلودگی ها از آبرسان، ضد آفتاب، ضد چروک و هر محصولی استفاده نمایید تاثیر به سزایی در حفظ جوانی و شادابی پوستتان ندارد. برای همه ما بدون شک بارها این سوال پیش آمده است که پوست صورت خود را با چه بشوییم؟ یا حتی محصولات مختلفی را خریداری نموده ایم و نتیجه دلخواهی نگرفته ایم. در این مقاله قصد داریم شما را با شوینده های مختلف پوست از قبیل پن، صابون، فوم و ژل شستشو آشنا سازیم.

انواع شوینده پوست صورت

همان طور که در بخش قبل گفتیم پوست به گروه های مختلف خشک، چرب و مختلط تقسیم می‌شود که هر نوع پوست با محصولات مناسب خود زیباتر و با طراوت می‌گردد. برای شستشوی پوست صورت باید از محصولات مخصوص صورت استفاده نمایید یکی از اشتباهات رایج شست صورت با مایع دستشویی، صابون های بدن و شامپوی بچه می‌باشد که بدون شک آسیب های شدیدی به پوست وارد می کنند. برای شت و شوی پوست صورت بهتر است از مواد زیر استفاده نمایید:

  • پن
  • صابون
  • ژل شست و شو
  • فوم

پن

پن یکی از محصولات شوینده پوست صورت است که جهت شستشوی پوست چرب، خشک، مختلط و کنترل جوش و آکنه در مدل های مختلف تولید می‌گردد. پن را نیز باید با توجه به نوع پوستتان انتخاب نمایید تا در جهت بهداشت و مراقبت از پوست خود به نتیجه دلخواهتان برسید. پن یکی از جدیدترین شوینده های صورت است که از لحاظ شکل ظاهری شبیه به صابون می‌باشد؛ لازم به ذکر است که پن شستشو ساختار و ترکیبات فوق العاده ای جهت زدودن آلودگی ها، کنترل چربی بیش از حد پوست، حفظ رطوبت و چربی مفید پوست، از بین بردن باکتری و آلودگی های سطح و عمق پوست را دارا می‌باشد. برای استفاد از پن ابتدا پوست خود را با آب خیس و مرطوب نمایید سپس پن را به صورت ملایم و به مقدار مورد نیازتان بر روی پوست خیس صورت بکشید تا کف نماید و با ماساژ ملایم بخش های مختلف را با کف ایجاد شده تمیز نمایید سپس با مقدار کافی آب شستشو دهید.

صابون

یکی از قدیمی ترین محصولات شستشوی پوست صورت صابون است. صابون ها در مدل های مختلف با کاربردهای متفاوت تولید می‌گردند و شما می توانید متناسب با نیازتان جهت روشن شدن پوست، رفع جوش و آکنه، شستشوی روزانه صورت صابون دلخواهتان را تهیه نمایید. بعضی صابون ها توانایی بالایی در رفع جوش سر سیاه و کنترل چربی پوست دارند و در مدل های دیگر گاهی نقش به سزایی در پیشگیری از چروک پوست ایفا می‌کنند. برای استفاده از صابون نیز ابتدا پوست صورت را آغشته به آب نمایید سپس به آرامی صابون را بر روی پوست صورت ماساژ دهید تا کف کند و آلودگی ها را از روی پوستتان پاک نماید پس از این که به طور کامل پوست را با کف صابون تمیز نمودید با آب ولرم و کافی پوست را بشویید.

ژل شستشو

یکی از شوینده های پرطرفدار ژل شستشو است که مانند سایر شوینده های قبلی به طور اختصاصی برای پوست چرب؛ خشک و مختلط تولید می‌شوند. ژل شستشو از قدرت بالایی برای پاک نمودن پوست از آلودگی های روزمره و بقایای آرایش برخوردار است. ژل شستشو صورت یا فیس واش از پاک کننده های صورت بوده که پوست صورت را به صورت عمقی پاکسازی می‌کند و برای پوست چرب نقش مهمی در کنترل چربی اضافه، رفع جوش و آکنه رفع جوش سر سیاه ایفا می‌کند و در مواردی قابلیت آبرسانی و حفظ رطوبت پوست را دارد. همچنین ژل شستشوهای مخصوص پوست خشک به صورتی تولید شده اند که از خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری نموده و پوست را آبرسانی می‌کنند. روش استفاده از ژل شستشو نیز همانند پن و صا بون است یعنی ابتدا پوست صورت را با آب مرطوب و خیس نمایید سپس مقدار لازم از ژل شستشو را بر روی پوست خیس بمالید و با کمک دست یا فیس براش ماساژ دهید در انتها آبکش نمایید.

فوم شستشو

فوم شستشو از قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی برخوردار است و برای انواع مختلف پوست نیز قابل استفاده می‌باشد به صورتی که فوم شستشوی مخصوص پوست چرب، خشک و مختلط در برندهای مختلف تولید می‌گردد. ساختار و مواد به کار رفته در فوم شستشو به صورتی است که علاوه بر پاک نمودن پوست قابلیت تنظیم PH پوست را نیز دارد. برای استفاده از فوم شسشتو بهتر است که پس از شستن دستانتان فوم چسبناک را بر روی بخش های مختلف پوست پخش نمایید و به آرامی با کمک دست یا فیس براش ماساژ دهید پس از پایان این مرحله با آب ولرم پوست را آبکشی کنید.

فروشگاه اینترنی لوازم آرایشی پیراکده

اگر برای خرید محصولات آرایشی با کیفیت و انتخاب فروشگاه معتبر لوازم آرایشی سر در گم هستید، فروشگاه اینترنتی پیراکده ارائه دهنده لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت و مقرون به صرفه بوده که برای شما تجربه خریدی امن را فراهم می‌نماید. فروشگاه اینترنتی پیراکده محصولاتی اورجینال و با کیفیت ارائه داده تا کمک‌رسان شما برای داشتن پوست و مویی سالم و زیبا باشید. شما می‌توانید تنوع محصولات و برندهای موجود را در وبسایت پیراکده مشاهده نموده و با توجه به نیاز خود انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف را تهیه و خریداری نمایید.